Algemene voorwaarden

  1. De verkoper
    Limane
    Veldlei 50
    2970 Schilde
    België
    BTW: BE 0717 703 592
    Tel: 0032 468 51 39 27

  2. Toepassing
    Door het plaatsen van een bestelling erkent de klant dat hij of zij kennis gemaakt heeft met de algemene voorwaarden, die volledig begrijpt en hiermee akkoord gaat.

  3. Prijzen
    Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten.
    De prijzen zijn geldig de dag wanneer ze op de website worden aangeboden en op de dag dat de bestelling wordt geplaatst. Alle prijzen zijn per stuk, tenzij anders wordt aangegeven. Andere voorwerpen vermeld op een van de productfoto’s zijn niet inbegrepen, tenzij anders vermeld bij de beschrijving.

  4. Bestellingen en betalingen
    We streven ernaar alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Voor producten in voorraad verzenden wij binnen de 5 werkdagen, voor producten die niet in voorraad zijn geldt een langere verzendtijd. Indien de klant de bestelling dringend nodig heeft dient hij hiervoor contact op te nemen.
    Bestellingen worden pas verzonden nadat de volledige betaling ontvangen is. Gepersonaliseerde producten worden pas gemaakt en verzonden na betaling.
    Bij niet-betaling blijft de bestelling maximaal 10 dagen actief, nadien worden de gereserveerde goederen terug te koop aangeboden.
    Voor betalingen kan gekozen worden uit:
    • Creditcard: Mastercard/Visa/American Express
    • Bancontact
    • Apple pay
    • Overschrijving (op voorhand overmaken)
      Overschrijvingen zijn met volgende gegevens:
      Naam: Limane
      IBAN: BE15 7512 0966 4530
      BIC: AXABBE22
      Mededeling: Factuurnummer of bestellingsnummer

  5. Verzending
    Limane is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of schade van goederen tijdens de verzending. Alle pakjes worden zo zorgvuldig mogelijk ingepakt, opdat ze onbeschadigd bij de klant zouden aankomen.
    Verzendingen gebeuren door B-Post en PostNL. Verzending is gratis vanaf 50 EUR voor pakjes binnen België en vanaf 100 EUR voor Nederland.
    Prijs van verzending :
    1. binnen België (B-Post)
      • 0 tot 10 kg 5 EUR
      • tussen 10-20 kg 10 EUR
      1. Nederland (PostNL)
        • 0-4 kg 8.5 EUR
          • 4-10kg 10 EUR
          • 10-20kg 15 EUR
        1. Verzending naar andere landen is ook mogelijk, tegen vooraf afgesproken prijzen tussen Limane en de klant, neem hiervoor contact op via het contactformulier.
        2. Afhaling is mogelijk na aanvraag.
      1. Retour
        De consument heeft het recht om binnen de 14 kalenderdagen, vanaf de dag die volgt op de levering, af te zien van de aankoop. Hiervoor dient de koper het product binnen de 14 kalenderdagen, in originele staat, ongebruikt en onbeschadigd, voorzien van alle originele labels en de originele verpakking terug aan de verkoper te bezorgen. Bij een niet-correcte terugzending is Limane niet verplicht de teruggestuurde goederen terug te nemen en deze kunnen afgehaald of terug bezorgd worden op kosten van de klant.
        Opgelet! De meeste producten van Limane zijn gepersonaliseerde producten, hiervoor geldt het herroepherroepingsrecht niet.
        Het herroepingsrecht vervalt ook voor bedrijven. 

      2. Ruilen
        Niet-gepersonaliseerde producten die in een verkeerde maat of kleur besteld zijn kunnen geruild worden. Dit kan door binnen de 14 dagen na aankomst van de bestelling contact op te nemen met Limane. Indien de juiste maat of kleur niet beschikbaar is, wordt het product terugbetaald. Het terugzenden van het product is op eigen kosten. Producten die met een bepaalde actie of korting gekocht werden, kunnen niet geruild worden.

      3. Garantie
        Voor alle producten telt een wettelijke garantie. Als een product niet voldoet aan de kwaliteitseisen, dient de koper Limane hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen.
        Er is geen vergoeding voor producten die onderhevig zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik van de klant, of door onopzettelijke of opzettelijke veranderingen, toegebracht door de koper aan het product. Ook het voorleggen van een aankoopbewijs is noodzakelijk om aanspraak te kunnen maken op de garantie.

      4. Aansprakelijkheid
        Limane kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor ongevallen, letsels of schade die voorkomt van gebruik van de producten, schade door gebruik van stickers of applicaties, of schade aan derden. Geen enkel product van Limane is eetbaar, of mag niet door kinderen gebruikt worden zonder toezicht van een volwassene. 
        Limane kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor internetfraude door derden, zoals onder meer valse cadeau-, waardebonnen of wedstrijden. Bij twijfel over acties of promoties vragen wij contact op te nemen met Limane.

      5. Overmacht
        In geval van overmacht is Limane niet gehouden om verplichtingen na te komen, dit kan een opschorting van de duur tot de duur van de overmacht, of een volledig ontbinden van de overeenkomst tot gevolg hebben.
        Onder overmacht verstaan wij de omstandigheden buiten onze wil en controle, die ervoor zorgen dat wij onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhinderen, dit kunnen storingen in elektriciteit of telecommunicatie zijn, stakingen, brand of technische problemen van onze website.


      6. Privacy van de consument en cookies
        Lees verder op onze privacy en cookies pagina

      7. Eigendomsrecht van foto’s en teksten
        Alle foto’s en gegevens die beschikbaar zijn op de website van Limane zijn eigendom van Limane mogen niet gekopieërd of gebruikt worden, zonder uitdrukkelijke toestemming van Limane. De klant die en bestand aanlevert, is verantwoordelijk voor de eigendomsrechten van het geleverde bestand, dit betekent dat zij een rechtenvrij bestand aanleveren of zelf de rechten of toelating bezitten om dit bestand te hergebruiken.

      8. Geschillen
        Alle communicatie van Limane is in het Nederlands en enkel in het Nederlands is een volledige dienstbaarheid gegarandeerd.

        Werkelijke kleuren kunnen verschillen van de kleuren die u op de foto’s ziet, de instellingen en kwaliteit van je monitor of de lichtinval kan hierop een invloed uitoefenen. Limane ruilt geen producten die niet aan de juiste kleur voldoen.

        • Als je klacht niet opgelost geraakt, kan je steeds terecht bij de Consumentenombudsdienst voor een buitenrechtelijke regeling van consumentengeschillen:
          Consumentenombudsdienst
          North Gate II
          Koning Albert II-laan 8
          1000 Brussel
          Tel: 0032/2 702 52 00
          Fax: 0032/2 808 71 29
          e-mail: contact@consumentenombudsdienst.be
          web: www.consumentenombudsdienst.be

        • De Europese Unie stelt een online klachtenplatform ter beschikking voor online aankopen, genaamd Online Dispute Resolution:
          http://ec.europa.eu/consumers/odr/
          • Het Belgische recht is van toepassing. In geval van betwisting zijn enkel de rechtbanken van Antwerpen bevoegd.